آلودگی پوست سر با شپش در اطفال بسیار شایع است . دختران بیشتر از پسران مبتلا می گردند . با توجه به شروع فصل مدارس بروز این بیماری شیوع بیشتری پیدا کرده است . پدیکولوز به آلودگی با شپش اطلاق می گردد . شپش، توسط تماسهای فردی نزدیک و تماس با وسایلی چون شانه، کلاه، لباس و ملحفه انتقال می یابد . بیماری با دیدن شپش یا تخم آن، تشخیص داده می شود .

بیولوژی و چرخه زندگی شپش

شپش، انگل اجباری انسانی است که بدون میزبان نهایتا ده روز (بالغین) تا سه هفته (تخم های بارور) زنده می ماند . میزان واقعی بقای شپش ممکن است از این هم کمتر باشد . شپش ها به اکتوپارازیت نیز موسوم هستند، چرا که آن ها در خارج از بدن زندگی می کنند و نه داخل آن با توجه به این که دارای شش پا می باشند، در گروه ات طبقه بندی می شوند . انسان ها توسط سه نوع شپش آلوده می شوند: شپش انسانی گونه کاپیتیس (شپش سر)، شپش انسانی گونه کورپوریس (شپش تنه) و pthirus pubis (شپش عانه ای یا خرچنگی) . این سه گونه، مشخصات آناتومیک یکسانی دارند . شپش ها اتی کوچک (کمتر از دو میلیمتر)، مسطح و بدون بال بوده، سه جفت پا در قسمت قدامی بدن دارند که بلافاصله به دنبال سر قرار گرفته است .

 

ادامه مطلب در سایت مدیکال آنلاین

ادامه مطلب در سایت وین تاپ وان


لوتوس انسانی ,ادامه مطلب ,انسانی گونه منبع

مشخصات

تبلیغات

آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها

تبادل لینک مد پیکس پارتیشن های اداری شرکت طراحی دکوراسیون اُراکو ثبت شرکت پارسه سایت زوم کن ثبت رایگان کانال تلگرام - adschannell aminfile دانلود سرا چگونه جسمي سالم وزيبا داشته باشيم