کهیر (hives) یا wheal، یک الگوی معمول و مشخص واکنشی است که می تواند در هر سنی دیده شود . حداکثر بیست درصد افراد جامعه، حداقل یک حمله ی کهیری را در طول زندگی خویش تجربه می کنند . احتمالا کهیر در افراد آتوپیک شایعتر از دیگران است . کهیر را به دو دسته حاد و مزمن تقسیم می کنند . اکثر بیماران، مبتلا به نوع حاد آن می باشند که چند ساعت الی چند هفته با آن دست به گریبانند . اغلب بیماران قادر به تشخیص کهیر می باشند و با وقوف بر این که کهیر بیماری خود محدود شونده ای است، به پزشک مراجعه نمی کنند . 

علت کهیر حاد در تعداد زیادی از بیماران قابل شناسایی است؛ ولی عوامل بوجود آورنده ی کهیر مزمن (که به طورتوافقی به کهیری که بیش از 6 هفته استمرار داشته باشد، اطلاق می شود) تنها در 5 تا 20 درصد موارد شناسایی می شود، لذا تشخیص و روبراه سازی بیماران مبتلا به کهیر مزمن با مشکلات فراوانی روبروست . این بیماران اغلب تحت بررسی های مفصل، گرانقیمت و معمولا غیرضروری قرار می گیرند . تحقیقات اخیر نقش موثرتر شرح حالهای کامل و معاینات بالینی و متعاقب آن استفاده بجا از تسهیلات آزمایشگاهی را طی ارزیابی نتایج حاصله از شرح حال و معاینات بالینی به اثبات رسانده است .

 

ادامه مطلب در سایت مدیکال آنلاین

ادامه مطلب در سایت وین تاپ وان


لوتوس کهیر ,بیماران ,مزمن ,ادامه مطلب ,معاینات بالینی ,کهیر مزمن منبع

مشخصات

تبلیغات

آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها

لایو 24| پخش زنده مسابقات فوتبال مشاوره و اجرای ایمنی تهویه دود گرمایش برودت پارس Nova Movie زیبایی ایده پژوه آریاز هر چی بخوای هست مجله تفریحی خبری سرگرمی ایرانگرد