چای سبز یکی از مفید ترین نوشیدنی ها در جهان بوده و سرشار از آنتی اکسیدان ها و مواد مغذی است که اثر فوق العاده ای بر سلامت دارند. برخی از اثرات مفید چای سبز عبارتند از افزایش راندمان ذهنی، کمک به سوزاندن چربی های اضافه، کاهش خطر ابتلا به برخی از انواع سرطان و ده ها مورد دیگر که در این مقاله به بررسی آن ها می پردازیم.

چای سبز سرشار از پلی فنول ها(Polyphenols) از قبیل فلاونوئیدها(Flavonoids) است که آنتی اکسیدان های بسیار قوی می باشند. اپی گالوکاتچین گالات(EGCG) یکی دیگر از آنتی اکسیدان های بسیار قوی موجود در چای سبز و در حقیقت ماده اصلی است که باعث خواص درمانی چای سبز و تمایز آن با سایر گیاهان دارویی می شود.

آنتی اکسیدان ها باعث کاهش شکل گیری رادیکال های آزاد شده و از سلول های بدن در برابر آن ها محافظت می کنند، رادیکال های آزاد به عنوان عاملی که نقش در پیری و بروز انواع بیماری ها به ویژه سرطان بازی می کنند شناخته می شوند. چای سبز حاوی مقداری کمی از مواد معدنی و ویتامین ها از قبیل ویتامین K و C، B5، E، فلوراید، منگنز، سلنیوم بوده که برای سلامت مفید و ضروی می باشند.

ادامه مطلب در سایت مدیکال آنلاین

ادامه مطلب در سایت وین تاپ وان


لوتوس اکسیدان ,آنتی ,مفید ,آنتی اکسیدان ,ادامه مطلب منبع

مشخصات

تبلیغات

آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها

آقای جانبی فلزیاب یاسوج خرید اینترنتی بــروز موبایل برنامه هاي شبكه هاي اجتماعي همه چیز برای تو مرکز انواع فایل های دانشجویی های نتورک