در طب سنتی ما ایرانیان زنجبیل را به خاطر طبیعت گرمی که دارد می شناسیم و در مواقعی که فردی دچارسردی، سستی، بی حالی و حالت تهوع می شود توصیه به مصرف آن می گردد. حال تحقیقات جدید درباره خواص زنجبیل توسط موسسات پزشکی مختلف صورت گرفته و محققین دریافته اند فواید زنجبیل بیش از این ها است.

بررسی خواص دارویی زنجبیل

تقویت سیستم ایمنی و کمک به رفع سرماخوردگی

بطور کلی گیاهانی که دارای طبیعت گرم می باشند مانند زنجبیل، آویشن، دارچین و غیره سیستم ایمنی بدن را تقویت می کنند البته این به معنی زیاده روی در مصرف آن ها نمی باشد. زنجبیل دارای خاصیت ضد باکتری نیز می باشد که در بهبود و پیشگیری از بیماری هایی که عامل آن باکتری می باشند مفید است. طعم تند زنجبیل به کاهش التهاب گلو و گرفتگی بینی در حین سرماخوردگی کمک می کند از اینرو هنگام سرماخوردگی توصیه به نوشیدن چای زنجبیل و استفاده از بخور آن می شود. زنجبیل را می توان همراه با دارچین و نعنا دم و مصرف نمود یکی از بهترین دمنوش ها برای درمان سرماخوردگی است.

 

ادامه مطلب در سایت مدیکال آنلاین

ادامه مطلب در سایت وین تاپ وان


لوتوس زنجبیل ,سرماخوردگی ,مصرف ,خواص ,ادامه مطلب ,سیستم ایمنی ,خواص دارویی منبع

مشخصات

تبلیغات

آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها

ارزانی سایت رسمی سرور سمپ پارادایس(ازمایشی) وبلاگ توضیحات تفضیلی سکوت آینه آشپزباشی سایت خاص تک مدل | مدل جديد لباس , عكس بازيگران , مدل مانتو , اس ام اس بهترین سایت علی مومن زاده گروه کامپیوتر موسسه آموزش عالی کوشیار